Röportaj

Butik Organizasyonlarınızda Evinizdeymiş Gibi: Friendly Events

Düşünün ki bir mekân kapatıyorsunuz, orada sadece siz varsınız ve afaki fiyatlar ödemiyorsunuz, işte o yer; Friendly Events…Sahilevleri’nde bulunan mekan, kutlamalar, doğum günleri, atölyeler, evlilik teklifleri, kız istemeler, nişanlar gibi aklınıza gelen birçok organizasyon için tercih ediliyor. “Butik Event House” konseptiyle yola çıkan Friendly Events, adından anlayacağınız üzere iki çok iyi arkadaş, iki başarılı kadın olan Merve Tahtasakal ve Özge Heper’in harika projesi…

Sizi tanımak isteriz, nasıl bir araya geldiniz?

Merve Tahtasakal: Ekonomi Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Avrupa Birliği Bölümü mezunuyum. Yaklaşık 10 yıl aile şirketimizde bilfiil çalıştım. Bu esnada hamileliğim ile birlikte hamile yogasına başladım, burada Özge’yle tanıştım ve arkadaşlığımız başladı. İkimizin de oğlan çocukları oldu ve onların da birbiriyle çok iyi anlaşmaları sayesinde bizim de arkadaşlığımız pekişti. Hatta Friendly Events’i kuran ana markamız oğullarımızın adını taşıyor; Ceska Organizasyon.  Bu ismi Cesur ve Kaya’nın ilk hecelerinden oluşturduk. Ceska’yı kurarken çocukların olmadığı, yetişkinler için kendi gruplarıyla rahatça hareket edebilecekleri bir etkinlik alanı oluşturma hayaliyle yola çıktık. Çünkü biz çocuklarımızla bir yere gittiğimizde ya birilerini rahatsız ettik ya da birilerinin bakışları bizi rahatsız etti. Bunları fark edince kimsenin rahatsız olmayacağı bir ortam nasıl yaratırız diye düşündük. Bir mekân yaratsak; burada eğitimler yapılabilse, doğum günü gibi organizasyonlar yapılabilse dedik. Saat sınırlaması da yok. Menüyü ise öncesinde konuşup karşı tarafın talepleri doğrultusunda hazırlıyoruz. İlk başta kahvaltı ve 5 çayı şeklinde bir konsept düşünmüştük ama sonra gelen grupların talepleri üzerine hizmet vermeye de başladık. Mutfakta Özge’yle ikimiz çalışıyoruz. Sahil Evlerinde oluşumuz, otopark sıkıntımızın olmayışı, bahçeli oluşumuz, kişiye özel oluşumuz, denizi görebilmemiz bize artı katıyor.

Friendly events house organizasyon, Sahilevleri, Megaplus Dergisi 40. Sayı

Özge Heper: Ben Adnan Menderes Üniversitesi Pazarlama ve İşletme bölümü mezunuyum. 5 yıl kadar Secret Cv’de İnsan Kaynakları şirketinde çalıştım. Neden kendi işimi yapmayayım diye düşünürken istifa edip KOSGEB kurslarına gittim. Farklı bir iş kuracaktım. Eşim de kurumsal bir şirkette yöneticilik yapıyordu. İkimizin de Çeşme’de butik otel açma hayalimiz vardı ve o bizim B planımızdı.  Eşim işinden istifa edince B planımız bizim A planımız haline geldi ve ben bir anda kendimi butik otel işletmecisi olarak buldum. Kaya doğduktan sonra ben kış dönemlerini İzmir’de evimde geciriyordum ama çok sıkılıyordum ve sürekli ne yapabilirim diye düşünüyordum. Yazın 5 ay çok yoğun oluyoruz, nefes alacak zamanımız olmuyor, kışın ise sıkılıyoruz. Ardından düşündük, taşındık ve Merve’yle bu iş için adımlar atmaya başladık.

Buraya kaç kişilik gruplar alıyorsunuz?

Özge Heper: Şu an için iç mekânda 30 kişiye kadar gruplar alabiliyoruz. Havalar güzelleştiğinde ve bahçeye çıktığımızda sayıyı 50-60 hatta 100’e çıkarabileceğimizi düşünüyoruz.

Mutfağınızdan da bahsedelim…

Özge Heper: Otelde çalışırken de ben mutfakta yer almayı çok seviyordum. Yardımcım vardı ama birçok şeyi kendim keyifle yapıyordum. Madem seviyorum burada da mutfakta olalım istedim. Merve de aynı şekilde düşündüğü için her şeyi severek ve kendimiz yapmaya başladık. Yetişemediğimiz yerlerde de bize yardımcı olan mutfak personellerimiz var.

Friendly Events, “butik event house” olarak geçtiği için menüyü gelen grupların istekleri dâhilinde butik olarak hazırlıyoruz. Ispanaklı kişten tutun ev hamburgerine, kadayıflı sarmadan tutun balkabaklı pastaya kadar her şeyi yapıyoruz. Örneğin bir grubumuz vardı, diyet yaptıklarını ve gluten kullanmadıklarını söyledi, biz de onlara glutensiz bir menü çıkardık.

Çıkış noktanız neydi?

Merve Tahtasakal: Ev dokusu, ev kokusu herkes için çok özel ve duygusal.İzmir’de ev gibi olan, ev ruhunu ve sıcaklığını koruyan böyle bir mekan yoktu. İzmir’e de böyle bir yer kazandırmalıyız dedik ve biz de Friendly Events’in içerisinde bir evin salonu gibi özel bir alan hazırladık. Bizim yerimiz zaten bir ev. Salonumuzda da her obje, bir evde olması gerektiği kadar; abartısız, sıcak ve özenli. Burada kız isteme merasimleri, minik nişanlar yapılıyor. Evinde büyük kalabalıkları ağırlamakta zorluk çekenler, iki aile farklı şehirlerde olanlar, anne baba ayrı olanlar gibi kişiler özellikle burayı tercih ediyorlar.

Ve atölye çalışmaları da yapıyorsunuz sanırız…

2019’un sonunda ve 2020’nin başında Aylin İleri ile astroloji atölyesi yaptık, kapalı gruplara da astroloji eğitimleri yaptık. Kapı çelengi atölyesi, küçük çocuklar için ahşap oyuncak atölyesi, kurabiye atölyesi, nefes terapisi gibi atölyeler yaptık ve yapmaya da devam edeceğiz. Atölyeler ile farklı kitleler de bizi tanısın, bizden haberdar olsunlar diye düşündük.

Kutlamalar, doğum günleri, atölyeler, evlilik teklifleri, kız istemeler, nişanlar derken açıldığımız Kasım ayından beri güzel bir ivme yakaladık. Ayrıca burada barkovizyonumuz var, dolayısıyla iş toplantıları ve butik şirket yemekleri için de ideal bir alana sahibiz.

Friendly events house organizasyon, Sahilevleri, Megaplus Dergisi 40. Sayı

Editörün Notu: Friendly Events gerçekten de ev ruhunu taşıyan bir mekan. Merve ve Özge Hanımlar zarif, özenli, çözümcü ve güler yüzlü yaklaşımlarıyla mekanda kendinizi gerçekten de evdeymişçesine iyi hissetmenizi sağlıyor.